sobota, 16 listopada 2013

Czary mary pokolorowałam jesień


Rok temu wzdychałam na widok kolorowych szydełkowych żołędzi u Piegowatej, mogłam jedynie o nich pomarzyć,  bo szydełkować to ja umiałam jedynie łańcuszek, no może i półsłupek dałam radę zrobić ale zupełnie nieświadoma, że tak to się nazywa ;)

W tym roku postanowiłam zgłębić magię szydełka i wyczarować sobie garść włóczkowych żołędzi. Znacie takie uczucie - muszę bo inaczej się uduszę ? no to właśnie tak miałam :)
Zaopatrzyłam się w szydełko, kolorowe bawełniane włóczki, podstawy szydełkowania znalezione u kotaburego, instrukcję zrobienia żołędzia i do dzieła !
Przyznaję, dałam radę, ba nawet polubiłam szydełkowanie, bardzo :) tylko niestety wciąga i uzależnia i jak tak człowiek wieczorem usiądzie pod kocykiem i szydełkuje sobie, to się niestety zapomina i nagle orientuje, że 2 w nocy wybiła :/ ale nic to, jaki czlowiek dumny z siebie jest, że jeszcze parę godzin temu nie umiał a tu nagle umie i wychodzi mu  i chce więcej :) Polecam, świetna sprawa :)

Na żołędziach oczywiście się nie skończyło, powstało całe stado kolorowych kulek co do których pewne plany poczyniłam, wkrótce się pochwalę co i jak ;)


Moje, własnoręcznie zebrane czyt. wyszydełkowane ;)




 






i takie szydło też mam :)







Jeśli lubicie dynię to pewnie lubicie zupę dyniową, albo jeszcze nie wiecie, że lubicie ;) Polecam spróbować, ja uwielbiam.







Zupa dyniowa


1kg dyni pokrojonej w kostkę
2 łyżki masła
1 mała cebula
2-3 ząbki czosnku
2 szklanki bulionu (może być z kostki rosołowej)
1 szklanka mleka
słodka śmietanka do smaku

Dynię obrać, wydrążyć pestki, pokroić w kostkę.
Na 2 łyżkach masła podsmażyć pokrojoną w kosteczkę cebulę, tak by cebula nie była zrumieniona a jedynie miękka/szklista. Dodać wyciśnięte ząbki czosnku, chwileczkę podsmażyć, zalać wszystko bulionem i wrzucić dynię. Gotować do miękkości ok. 20 minut. Przed miksowaniem można dodać jeszcze ząbek czosnku, zmiksować zupę, dolać 1 szklankę mleka, zagotować, doprawić śmietanką słodką, solą i posypać zieloną pietruszką. Gotowe :)


Smacznego




6 komentarzy:

  1. cudna te zoledzie i cieszy mnie fakt ze samodzielnie wydziergane a zupe dyniowa tez uwielbiam zamiast czosnku daje imbir i slodka papryke mniam;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Następnym razem i ja wypróbuję z imbirem zamiast czosnku :)

      Usuń
  2. Piękne te żołdzie!!!! tez uwielbiam i już od x czasu się zbieram żeby sobie jakieś wyczarować :) Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Czaruj, czaruj bo to fajna kolorowa ozdoba :)

      Usuń
  3. Świetne żołędzie!
    Ostatnio polubiłam dynię ale jeszcze nie mam przekonania do zupy dyniowej. Czasem ją gotuję ale wtedy głównie córka ją je.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To koniecznie zrób taka zupę z czosnkiem, a i grzanki do niej są fantastyczne :)

      Usuń

Miło mi i dziękuję że poświęciłeś/łaś swój czas by zostawić dla mnie parę słów :)
Przepraszam za weryfikację obrazkową ale ilość spamu jest porażająca i uciążliwa.